reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Mijn nieuwe tijdelijke Kiwi stekkie en de eerste weken in Auckland

Hoi allemaal!

Deze keer schrijf ik vanuit mijn nieuwe thuis in het centrum van Auckland! Sinds drie dagen woon ik hier nu en deel ik mijn kamer met een Koreaans meisje, waar ik het prima mee kan vinden! Zij is waarschijnlijk over 3 weken weg om terug te gaan naar Korea voor een tijdje, dus ik krijg dan een nieuwe kamergenoot. Wie dat gaat zijn is nog even de vraag. Ik ben zelf in ieder geval van plan hier zo'n 6 maanden te blijven wonen. Verder deel ik het appartement met een Duits meisje, een Nieuw-Zeelandse jongen en een Amerikaanse jongen. Met het Duitse meisje en de Nieuw-Zeelandse jongen is het supergezellig in ieder geval! Ben al een drankje met ze gaan doen in de stad en we leven vooral in de woonkamer/keuken. De Amerikaanse jongen is ook heel aardig, maar erg op zichzelf en zien we niet zo vaak. Erg blij met mijn nieuwe plekkie dus en dat ik niet vanuit een hostel hoef te leven. Voor de geïnteresseerden, mijn nieuwe adres is:

905/17 Vogel Lane
Auckland Central
Auckland, 1010
New Zealand

Het werk is leuk! Enige nadeel is wel echt het vroege opstaan, want het werk zelf is prima waarbij ik letterlijk echt alleen maar koffie maak de hele ochtend en hier en daar wat schoonmaak, de vaatwasser in- en uitruim en de gasten help. Ook de collega’s zijn ontzettend lief en gezellig (al kunnen ze niet op tegen team Julia’s natuurlijk <3). Nu alleen nog even afwachten wanneer ik iets meer uren kan gaan maken, want anders schiet het verder sparen niet echt op en dat zou erg jammer zijn natuurlijk. Drukkere zomertijden komen er hier aan, dus waarschijnlijk kan ik sowieso meer gaan werken. Anders ga ik denk ik op zoek naar een baantje wat ik ernaast kan doen.

Intussen heb ik ook al redelijk wat van de stad en de omgeving gezien. Zo ben ik naar One Tree Hill geweest met een collega, naar Rangitoto Island met mijn Engelse groepje vrienden en ben ik al een paar keer gaan hardlopen (wat midden in de stad soms nogal frustrerend kan zijn, omdat ik de helft van de tijd voor een rood stoplicht sta..) en ben ik al een paar keer met wat mensen een drankje gaan doen op verschillende plekken in de stad. En zoals de meeste van jullie weten: ik heb het coördinatievermogen van een baksteen, dus ik ben al meerdere keren verdwaald in deze stad (zelfs mét Google Maps, vraag me niet hoe). Maaaar sinds eind vorige week kan ik gewoon zonder Google Maps de deur uit en weet ik daadwerkelijk de meeste plekken te vinden! Voelt als een persoonlijke overwinning, haha. Scheelt ook dat ik praktisch naast de Sky Tower woon, dus mijn huis zal ik altijd wel terugvinden ?.

Dat was mijn update weer voor nu. Binnenkort zal er ook een rits foto's volgen!
Tot gauw!

Liefs,
Tan

Reacties

Reacties

Cynthia

Whoehoeee lieve Tan, super fijn dat je ondertussen gesetteld bent en dat het zó goed bevalt! Lijkt me heerlijk daar te wonen. En wat knap dat je nu de meeste plekken wel weet te vinden, je gaat snel vooruit ;-)
Hopelijk kun je heel snel meer gaan werken zodat het grote sparen kan beginnen! Maar met dat zomer seizoen zit dat zeker snor. Tot heel gauw! Liefs! En dikke knuffel van Johanne ♡♡♡

Desiree

Hallo lieve Tan
Allereerst wil ik je bedanken dat je aan mijn verjaardag hebt gedacht :)
Ik ben blij dat je gesetteld bent en je het naar je zin hebt.
Dat slechte coördinatievermogen heb je niet van een vreemde;)
Gelukkig heb je leuke collega's .
Nu nog wat meer uren werken ivm sparen, maar dat gaat zeker lukken .
Liefs en tot gauw.

Lidewij

Klinkt weer fantastisch! Wat een heerlijk leven zo??. Als Tobias z'n slofjes aan heeft, wanen wij ons ook nog een beetje op vakantie, haha. Ben benieuwd naar je volgende reisverslag! Leuk om zo je Australische leven een beetje mee te beleven?!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active