reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Weer een nieuwe update! O.a. Hobbiton <3

Hoi allemaal,

Het is weer een maand geleden dat jullie van me gehoord hebben, dus weer even een update! Het gaat top hier! Mijn nieuwe baantje bevalt heel goed! We werken daar met zijn tweeën en Jem - mijn collegaatje - is twee weken voor mij begonnen. Ze zijn zo blij met ons daar dat we vanaf volgende maand zelfs loonsverhoging krijgen . Mij hoor je dus niet klagen! En ik ben nu zo’n 40 uur per week aan het werk, dus het sparen gaat ook goed nu.

Afgelopen weekend ben ik met twee huisgenootjes naar Hobbiton geweest! Jawel, hier wil ik al sinds mijn 12e naartoe, dus ik keek hier heel erg naar uit. En het was fan-tas-tisch! Het was allemaal zo groen en precies zoals in de film! Ik was uiteraard helemaal in de zevende hemel die dag. We hadden een groepstour geboekt daar en werden in de stad opgehaald met een busje. Het ligt in Matamata – zo’n 2 uur rijden vanaf Auckland – en alle buitenopnames in The Shire zijn er opgenomen. Zowel de scènes in The Lord of the Rings als The Hobbit zijn er gefilmd. Zo tof om alles daar in het echt te zien! De foto’s zullen snel volgen hier op de site.

Wat ik nog meer heb gedaan in de tussentijd? Ik ben de weekenden nu dus vrij en daar geniet ik volop van! Ik ben een paar keer uit geweest hier en sinds 2,5 week is hier het Auckland Arts Festival bezig waar ik als vrijwilliger werk. Ik doe zo’n 2/3 diensten per week en kan een geselecteerd aantal voorstellingen gratis zien, dus daar heb ik natuurlijk van geprofiteerd! En ik heb - drie weken geleden alweer – met wat collega’s van Scratch (de bakkerij en lunchroom waar mijn werk onderdeel van is) aan een loopevenement meegedaan genaamd Round the Bays. Het was 8km en het rennen ging best lekker eigenlijk! De route was mooi, langs de baai hier in Auckland en als afsluiter zijn we met zijn allen gaan barbecueën.

Verder verhuizen Henry en Madison helaas naar Queenstown dit weekend, dus die ga ik missen hier! Maar een collegaatje van Scratch komt er ieder geval voor in de plaats, dus dat is wel gezellig. Wie er in de andere kamer komt, weet ik nog niet. Weer even afwachten dus, maar het is nog maar voor 2 of 3 maanden, aangezien ik daarna eindelijk ga reizen en uit Auckland vertrek :-).

Daarnaast was het afgelopen week ook een erg rare week, vanwege de gebeurtenissen zowel in Christchurch als in Utrecht. De aanslag hier in Nieuw-Zeeland heeft nogal wat losgemaakt en het heeft écht heel erg veel impact op Nieuw-Zeelanders. Gek was het ook om op dat moment bij een televisiestation te werken, waar de grootste nieuwszender gevestigd zit. Het is te vergelijken met het gebouw van de NPO, waar met name de NOS zit. En dan drie dagen later Utrecht. Ik werd wakker met zo’n 500 whatsapp berichtjes op mijn telefoon en kreeg vanuit mijn oude werk (Julia’s op Utrecht Centraal) een soort live update over wat er aan de hand was. Wat een verschrikkelijk nieuws was dat zeg. Heel gek om dat nieuws van zo’n afstand mee te maken. Laten we hopen dat het bij deze narigheid blijft.

Stay safe you all!
Tot gauw weer!

Liefs,
Tanya

Reacties

Reacties

Desiree

Hallo Tan,
Ik ben blij dat je nieuwe baan zo goed bevalt en ook nog beter betaald:)
Hobbiton lijkt me ook echt prachtig om een keer te zien.
Ook fijn dat je nu de weekenden vrij hebt, kun je tenminste ook uit gaan en genieten.
Wat er in Christchurch en Utrecht is gebeurd was echt verschrikkelijk en onbegrijpelijk.
Ik ben heel erg blij dat je het zo naar de zin hebt en goed kunt sparen om naderhand verder te reizen.
Een hele dikke knuffel en bedankt voor je mooie verhaal.
Gr De

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active