reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Nog steeds in Auckland en vermaak me prima!

Hoi allemaal!

Het is alweer veel te lang geleden dat jullie van me gehoord hebben! Maar geen nieuws is goed nieuws zeggen ze, dus het gaat nog allemaal hartstikke prima hier

Inmiddels is er hier in huis veel veranderd: er is een Mexicaanse jongen bij gekomen en Daniela, mijn Duitse huisgenootje waarmee ik de kamer deelde (soort van, want ze sliep er dus nooit) is terug gegaan naar Duitsland. Helaas moet ik sinds een maand mijn kamer dus weer delen.. Was er juist aan gewend geraakt de kamer weer voor mezelf te hebben. Anyway, het is een Japans meisje, heel aardig en haar Engels is beter dan die van de vorige twee, dus communiceren gaat ietsie soepeler dan met mijn vorige twee kamergenootjes.

In de tussentijd heb ik érg veel gezien en gedaan, hier een klein overzichtje:
- Ik ben een weekendje naar Christchurch op het Zuidereiland geweest om mijn oud-huisgenootjes Hendry en Madison te bezoeken. Christchurch is een leuk stadje waar een beetje een hipster sfeer hangt. Was een tof en gezellig weekend in ieder geval!
- Ik ben naar de Coromandel geweest tijdens het lange paasweekend. Dat is een plek waar kiwi’s zelf veel naartoe gaan om vakantie te vieren. Het was wat regenachtig dat weekend, maar zooo tof en mooi daar! We hebben de Pinnacles beklommen, een klein gebergte waar we een track van een dag hebben gedaan. Vermoeiend, maar zó de moeite waard! Oja, we verbleven trouwens in een AirBnb bij een gezin die nogal religieus was (7 kinderen renden er rond..). Tijdens Pasen. Het was interessant. Laten we het daar op houden, haha. Ze waren ontzettend lief, maar het was een ervaring!
- Ik ben zo nu en dan uit geweest en veel gaan borrelen met mijn collegaatjes en huisgenoten de laatste tijd. Mijn collega Jem waarmee ik bij TVNZ werkte had 3 weken geleden helaas haar afscheidsfeestje, en mijn vriendinnetjes van het andere Scratch café zijn afgelopen week en deze week ook weg helaas. Heel blij dat ik deze lieve mensen hier heb ontmoet! Ga ze sowieso nog wel een keer zien (in de VS, hier in kiwiland of ergens in Europa over een tijdje).
- Ik heb me ingeschreven bij een sportschool hier om de hoek voor een proeftijd van 20 dagen voor $20,- waarbij je tijdens die 20 dagen onbeperkt lessen kunt volgen (is een koopje dus). Ben ook een paar keer gaan zwemmen, althans vooral van de wellness onderdelen geprofiteerd: bubbelbad, sauna en stoomruimte. Fantastisch. En inmiddels heb ik een ander gratis proeftijd abonnement gevonden waar ik 2 weken van kan profiteren . Love it, aangezien ik het niet heel chill vind om in het donker te gaan hardlopen ’s avonds en ik mijn conditie toch een klein beetje op peil wil houden.
- Ik ben een tijdje geleden naar het planetarium hier in Auckland geweest, wat heel tof was! Denk dat ik nu meer weet over de sterren hier op het zuidelijk halfrond dan het sterrenstelsel dat wij in Europa zien. Ze gebruiken hier trouwens echt heel vaak de mogelijkheid om te zeggen dat ze het beste/grootste/whatever in van alles en nog wat in ‘the Southern Hemisphere’ zijn. Ik blijf het hilarisch vinden. Ze nemen het namelijk op tegen voornamelijk Afrika en Zuid-Amerika en trots dat ze zijn. Schattig wel.
- We hebben een tijdje geleden weer een huisfeestje gehad. Was ontzettend leuk! Beetje uit de hand gelopen wel, want we hebben een boete voor geluidsoverlast van de beheerder van het gebouw gekregen.. Wij vonden het het waard in ieder geval, haha.
- Twee weken geleden ben ik naar de Waitomo Glowworm Caves geweest en daar gaan black water raften. Dat zijn grotten zo’n 2,5 uur ten zuiden van Auckland waar zogenaamde ‘gloeiwormen’ voor een soort sterrenhemel zorgen. Het was zó ontzettend tof om te zien! En het raften was ook heel vet! Het was niet echt raften eigenlijk, want je zit in een band in een wetsuit met een helm op je hoofd, maar het was ijskoud en zo nu en dan echt was het echt best gevaarlijk. Je zit namelijk met een groep mensen in een grot waar je echt geen hand voor ogen ziet en het water kan soms best diep en ruig zijn. En zoals de meeste mensen weten ben ik geen held in het water. Maar dit was denk ik wel echt het tofste dat ik hier tot nu toe heb gezien/gedaan!
- Dit weekend ben ik naar Piha geweest. Dat is één van de zwarte zandstranden in het westen van Auckland. Hier is het nu dus winter, dus geen bikiniweer helaas, maar we hebben over het strand gelopen (da’s een heel eind). Echt een heel mooi en ruig strand, waar vooral veel surfers naartoe gaan voor de woeste golven. Daarvoor hebben we ook nog in de Waitekere een korte track gelopen. Het is hier allemaal zó groen. Blijf het fascinerend vinden.

Dit was een erg lange update haha, dus ik zal proberen de volgende keer wat eerder iets te schrijven!
Hoop dat het goed gaat met iedereen daar in het op dit moment bloedhete Nederland!

Veel liefs,
Tan

Reacties

Reacties

Cynthia & Johanne!

Lieve Tan! Wow wat een verhalen! Wat een enorm gave tijd heb je daar! Wel een beetje jaloers hoor! Maar geniet er vooral van. Ik vind het heel leuk je ervaringen te lezen. Hier is het inmiddels inderdaad heel mooi weer. Eindelijk, de zomer komt eraan! Heel veel plezier nog en we kijken weer uit naar nieuwe vette stories! Liefs xxx Johanne en Cyn

Jill

Leuke verhalen Tan! Blij dat je het zo naar je zin hebt! Kaartje ontvangen trouwens ❤

Iris

Leuk om je verhalen weer te horen! Wat heb je een leuke tijd daar, ik geniet mee??

Desiree

Lieve Tan,
Allereerst bedankt voor je lieve kaartje:)
Ben blij dat je het nog steeds zo goed naar je zin hebt.
Wederom hele leuke verhalen om te lezen.
Veel gezien.
Hier is het weer ook prachtig .
Geniet zo veel mogelijk.
Ik kijk uit naar je nieuwe verhalen.

Liefs De

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active