reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Laatste dag in Auckland: eindelijk écht op reis!

Hoi allemaal!

Ik ga morgen eindelijk écht beginnen aan mijn reis! Ik heb mijn laatste werkweek gehad (wat uiteindelijk nogal gek is geëindigd, later meer hierover), mijn huur opgezegd, mijn busreis geregeld via Stray – een soort hop-on hop-off idee – en afscheid genomen van de meeste mensen hier in Auckland! In eerste instantie zou ik hier t/m eind april blijven, maar omdat ik het zo naar mijn zin had en ik nog meer wilde sparen, heb ik het reizen steeds uitgesteld.

De afgelopen weken/weekenden heb ik nog volop van alles in en rondom Auckland genoten: ik ben eindelijk de Sky Tower opgegaan: wát een uitzicht! Ik heb vogelreservaat Tiri Tiri Matangi bezocht, een eiland waarop geen mensen wonen, maar waar je je in een vogelparadijs waant (alsof je door een dierentuin loopt, OVERAL VOGELS, maar écht). Dat was dus supertof! Verder heb ik nog wat andere mooie uitzichtpunten in Auckland bezocht en met vrienden en vriendinnen uit geweest en gewoon veel met ze gechilled Ook zijn twee vrienden - Lukas en Jacob - getrouwd hier en daar was ik bij! Als getuige zelfs! Superlief dat ze mij als getuige wilden hebben. Het was een kleine bruiloft met alleen de ceremonie op het stadhuis en daarna nog wat drankjes gedaan, maar blij dat ik daar bij was!

Mijn laatste werkweek begon prima! Alle klanten waren superlief en zeiden dat ze me zouden gaan missen en dat ik oprecht van meerwaarde was geweest voor het café. Vrijdag zou mijn laatste werkdag zijn geweest, maar op donderdag had ik een meningsverschil met mijn manager en een principedingetje waar ik het niet mee eens was. Ben voor mezelf opgekomen (laten we eerlijk zijn, doe ik dat ook eindelijk een keer) wat ertoe leidde dat het management vond dat ik niet naar hen had geluisterd en ze me per direct hebben geschorst. Daar ging mijn laatste werkdag en afscheidsmoment met mijn klanten, maar goed: ik heb het zéker naar mijn zin gehad bij TVNZ! En ik zie mijn managers toch nooit meer terug

Gek idee dat ik nu Auckland achter me ga laten voor ten minste 1,5 maand! Ga alle lieve mensen die ik hier ontmoet heb missen, maar ik kom sowieso na mijn Nieuw-Zeelandreis nog terug naar Auckland als ik op doorreis ben naar Australië. Ik begin mijn reis op het Noordereiland, ga dan richting het zuiden, maak dan een hele ronde op het Zuidereiland en kom dan via de oostkust weer terug naar het Noordereiland waar ik dus weer eindig in Auckland.

Hoop dat jullie nog niet gesmolten zijn thuis! Ik ga het de komende weken alleen maar kouder krijgen, want hoe zuidelijker, hoe kouder is de regel hier.

Tot gauw! Deze hobbit gaat nu eindelijk écht op reis en op avontuur!