reisavontuur-van-tan.reismee.nl

The Journey begins!

Hoi allemaal!

Inmiddels is het alweer een week geleden dat ik als een hobbit met mijn heerlijk grote backpack op Schiphol stond en iedereen daar uitzwaaide. Op vrijdagmiddag kwam ik hier in Auckland aan na een reis van 30 uur, die echt voorbij is gevlogen gelukkig! Ik heb al snel vrienden gemaakt met een Engels kamergenootje in mijn hostel en wat Engelse vrienden van haar. Zij gaan hier ook allemaal voor langere tijd werken, dus aan gezelligheid de komende tijd geen gebrek! De eerste paar dagen heb ik vooral gebruikt om de stad een beetje te verkennen en bij te komen van mijn jetlag (en van het bier drinken, want tja het zijn wel Engelsen hè en zoals jullie allemaal weten houd ik ook van bier), maar vanaf maandag heb ik allerlei praktische dingen zitten regelen zoals een Nieuw-Zeelandse simkaart gekocht, Nieuw-Zeelandse rekening geopend en vanaf toen ben ik ook op zoek gegaan naar een kamer. Die moet ik namelijk toch zelf zien te regelen en eerlijk gezegd vind ik dat zo erg nog niet, want dat geeft wel echt het gevoel alsof ik hier ook echt woon! Wonen is hier alleen echt ontzettend duur, dus ik zocht in de goedkoopste categorie en dan kom je dus uit op 'shared rooms'. Met iemand anders een kamer delen dus, wat hier heel normaal is. Binnen twee dagen heb ik gelukkig al een kamer gevonden! Een appartement gedeeld met wat andere internationals die hier tijdelijk wonen/werken/studeren en de locatie is helemaal top: middenin het centrum, uitkijkend op de Sky Tower (dè blikvanger en het symbool van de stad) en 5 minuten lopen naar mijn werk. Want jawel, ik ben gisteren al begonnen met werken bij M Social Hotel als barista! Ik ben daar meteen gebombardeerd tot hoofd barista, want ze hebben geen echt goede barista's meer in dienst. Heel leuke plek om te werken en ik mag er lekker mijn eigen ding doen! Ik werk er de ochtenden vanaf half 6, dus dat is wel even wennen, maar mijn jetlag zit toch nog in mijn systeem, dus eigenlijk komt het wel prima uit nu ;-). Wat Auckland betreft: leuke bruisende stad waar een superchille sfeer hangt! Zoals sommigen wisten had ik van Auckland zelf niet zoveel verwacht, maar het is oprecht een fijne stad om wat langer te verblijven, dus dat gaat wel goed komen de komende tijd hier!

Tot nu toe verloopt alles hier lekker soepeltjes dus! Het voelt alsof ik hier al twee weken zit (in positieve zin!) en ik kijk uit naar mijn eigen plekkie op mijn kamer, waar ik vanaf volgende week in kan.

Jullie horen gauw weer van me!

Liefs,
Tan

Reacties

Reacties

Cynthia

Woooow Tan wat een fijn nieuws! Goed om te lezen dat Auckland toch enorm goed bevalt en wat een opluchting dat je ook al meteen huisvesting en Friends hebt gemaakt. Maar dat was te verwachten natuurlijk. En dat je al hoofd barista bent is natuurlijk ook no surprise, TOPPER! Hopelijk ben je snel van je jetlag af en ik kijk uit naar een nieuw verslagje! Liefs!

Claudia

Wat fijn dat je zo super snel een kamer hebt gevonden! Ga je dus al snel van hostel naar kamer verhuizen? Ik zat ook in een shared room en vond dat helemaal prima bevallen al die tijd! Je weet waar je het voor doet :) sparen voor de travels!! Ook chill trouwens dat je gelijk zo veel vertrouwen van je nieuwe werkgever krijgt. En terecht ;)

Lidewij

Wauw, klinkt super! Zet 'm op, barista chefke!??

Desiree

Hoi Tan,
Ik ben blij dat je reis goed is verlopen en je meteen al vrienden hebt gemaakt , wat ik niet verwonderlijk vindt. :)
Gelukkig heb je ook al een kamer met een mooi uitzicht en natuurlijk niet vergeten al meteen carrière gemaakt :)
Goed gedaan Tan

Iris

Wauw goed voor elkaar!!? Fijn om te horen dat alles zo soepeltjes verloopt en je het naar je zin hebt. Ben benieuwd hoe je woning bevalt ook!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active