reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Mijn eerste maand in Auckland alweer!

Hallo thuisfront!

Wauw, wat vliegt de tijd! Ik zit hier nu al meer dan een maand(!!) en vermaak me nog prima in ieder geval .

Op dit moment is Guusje - één van mijn Utrechtse besties - (oh wat vind je het fijn dat ik je noem <3) hier in Auckland! Ze is hier een paar dagen voor een congres, gaat daarna door Nieuw-Zeeland reizen met haar vriend en komt daarna oud & nieuw met mij vieren. Fun fun fun dus!

Maar dan nu even iets over het weer! Want dat is een eigen alinea waard. Zoals de meesten weten is het hier nu lente en bijna zomer, heerlijk dus! Al is het weer wel echt heel anders dan bij ons. Vanwege het gat in de ozonlaag brandt de zon ook echt heel hard zodra die even tevoorschijn komt. En als het bewolkt is, kan het meteen een graadje of 7 koeler zijn. Dus wat trek je dan aan? Dat is elke keer dus weer de vraag, want ik vertrek ’s ochtends heel vroeg naar mijn werk en dan kan het nog fris zijn (zo rond de 14/15°C). Als ik naar huis loop rond het middaguur kan het soms al 24°C zijn. Erg groot verschil met de ochtend dus. Tien minuten later kan het dan weer keihard lopen regenen. En oh ja, de weersvoorspellingen checken heeft dus echt geen zin, want dit klopt in Nederland misschien niet altijd even goed, hier kun je er helemáál niks mee en dat zeggen de Kiwi’s zelf ook. Lager dan zonnebrandfactor 50 is hier trouwens niet te krijgen. Dus ja: uiteraard ben ik al een keer verbrand, maar daar leer je van zeggen ze hè?

Anyway, ik heb inmiddels al redelijk wat van de stad gezien. De binnenstad is ook niet echt heel groot, dus dat scheelt. The Auckland War Museum, The Auckland Art Gallery en wat andere plekken kan ik inmiddels van mijn lijstje afstrepen. Ik ben ook met een huisgenoot naar de Santa Parade gaan kijken – die grote kerstoptochten die je in Amerikaanse films altijd ziet – maar dit was dus echt niets vergeleken met onze uitbundige carnavalsoptochten. Het was op zich wel gezellig, maar het is sowieso gek om een maand vóór kerst iedereen een fijne kerst te wensen, er werd van alles laten zien wat echt nul met kerst te maken heeft en er was geen alcohol. Dat laatste maakt denk ik toch vooral het verschil met een optocht in het Zuiden van ons land . In plaats van prins carnaval sluit de kerstman hier de optocht af (dûh), maar ik heb nog nooit zo’n sneue kerstman gezien. Hij was niet eens dik, zijn baard was overduidelijk nep en zijn pak was waarschijnlijk bij The Warehouse gekocht (de Nieuw-Zeelandse equivalent van de Action). Over sneu en kerst gesproken: we hebben met het huis de zieligste mini-kerstboom ooit gekocht! But a sad Christmas tree is still a Christmas tree! We hebben hem zo vol gehangen met slingers dat je bijna niet meer ziet dat er bijna geen takken aan zitten en een blauw lichtsnoer aan de muur leidt de aandacht van de boom ook een beetje af, haha. De sfeer in huis is heel gezellig in ieder geval en we kunnen het allemaal goed met elkaar vinden! We zijn al vaker samen de stad in geweest en er staan nog wat uitstapjes op de planning ook.

Tot gauw weer!

Cheers,
Tan

Reacties

Reacties

Jill

Haha Tan, tip voor je kledingprobleem - light layers :)

Cynthia

Jeeeeetje Tan 1 maand alweer! Bizar! De tijd vliegt echt. Fijn om te lezen dat je je wel nog goed vermaakt. En ik moet toch wel hard lachen om je sad Christmas tree verhaal ^^ Goed dat je toch gewoon een boom hebt. Lijkt me gek dat het daar gewoon lente is met kerst. Maar ook handig. Met oud en nieuw is vuurwerk kijken buiten dan toch een stuk minder fris! Lijkt me heeeeerlijk...
Oh, en die alcohol zal zich wel recht trekken met oud en nieuw. Of moet je soms werken? :-0 Dat heb je dan slecht geregeld. Haha. Succes nog daar lieve Tan! Kusjes van ons meisje! Xxx

Desiree

Hallo lieve Tan, al een maand voorbij. Wat vliegt de tijd. Ik ben blij dat je het nog altijd zo goed naar de zin hebt, al blijft kerst in de lente apart:)
Leuk dat Guusje oud en nieuw met je viert.
Heel veel plezier nog .
Liefs en tot gauw.

Lidewij

Bomen zijn relaxed?, ook al hebben ze bijna geen takken. Wij hebben vandaag sneeuw??. Fijne kerst en O&N!

Astrid

Nice to hear you are enjoying yourself x we'll be thinking of you over x mas x have a drink on us and we'll have one for you here x all the best my darling xx

Michelle

Hee Tan! ☺️
Wat gaat de tijd snel zeg, en wat heb je al veel meegemaakt! Superleuk! Zo te horen zit je trouwens daar helemaal op je plek ? Ik ben ook iedere keer weer benieuwd naar je verhalen en foto’s, want het is heerlijk om een beetje
mee te genieten, hier is het namelijk qua weer verschrikkelijk, maargoed we doen er niks aan. Nou geniet nog en alvast hele fijne feestdagen en een spetterend nieuwjaar! Xx mini

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active