reisavontuur-van-tan.reismee.nl

Terug in NL!

Hoi allemaal,

Voor iedereen die er nog niet van op de hoogte was: ik ben weer in het land! Inmiddels alweer een weekje. Wat een stress heb ik gehad de laatste paar dagen voor ik vertrok uit Sydney. Ik had namelijk toch weer een nieuw ticket geboekt, maar die was weer geannuleerd (terwijl dit een van de maatschappijen was die door de ambassade aangeraden werd..). En toen in overleg met het thuisfront toch maar weer besloten een ticket met Qatar te boeken op zaterdag 4 april. Qatar was namelijk redelijk betrouwbaar de laatste week en fijne bijkomstigheid was ook dat de vlucht die ik had gevonden ietsie goedkoper was dan de vlucht van de overheid. Ook zouden zij gegarandeerd geld teruggeven, mochten zij de vlucht annuleren. Inmiddels kwamen de repatriëringsvluchten ook langzaam op gang. Ze zouden waarschijnlijk in datzelfde weekend gaan vliegen. Ik zat dus vooral heel erg te hopen dat dat na mijn vlucht zou zijn, zodat ik nog een back-up zou hebben. Dat was ook zo, ik vloog gewoon zoals gepland op 4 april en de eerste repatriëringsvlucht vloog een dag later.

De laatste dagen in Sydney waren helaas nogal saai dus. Net zoals iedereen hier heb ik gewoon binnen gezeten. Ik heb niet echt afscheid van mensen meer kunnen nemen, behalve van mijn huisgenootje. Al waren er überhaupt niet zo veel mensen meer over, omdat de meerderheid van mijn vrienden daar internationaal was, dus bijna iedereen ging of was al naar huis ook. Naar het strand of de stad in kon ook niet meer, want er stonden boetes op het naar buiten gaan zonder geldige reden. Dit was uiteraard niet de manier waarop ik weg wilde gaan en al helemaal niet de manier waarop ik wilde thuiskomen. Na bijna 1,5 jaar te zijn weggeweest op een bijna leeg Schiphol aankomen en vervolgens alleen naar de trein lopen doet toch wel echt een beetje pijn. Maar goed, ik ben terug! En hoe dubbel ik me daar ook bij voel, aangezien ik nu gedwongen was en ik eigenlijk pas van plan was in mei terug te komen, is het toch echt beter om hier te zitten nu.

Aangezien mijn moeder in een verzorgingshuis werkt, was het dus niet verantwoord om daar in quarantaine te gaan. Ik zit bij Claudia – een vriendinnetje in Utrecht – in quarantaine, wat heel gezellig is! En heeeel fijn dat ik hier nu terecht kan natuurlijk! Heel veel dank lieve Clau! <3
Maar het is natuurlijk wel gek om thuis te zijn, maar niet echt thuis. Er zijn wel al wat mensen komen buurten onderaan het raam haha. Volgende week ga ik wel even naar Limburg, maar tot die tijd zit ik gewoon in het oude vertrouwde Utreg. De komende tijd ga ik dus heel wat praktische dingen regelen. Met als belangrijkste een kamer en baan zoeken. Scheelt nu in ieder geval dat ik daar genoeg tijd voor heb. Mocht iemand hier de gouden tip voor hebben, hoor ik het uiteraard graag!

Een nogal zuur einde van een fantastisch mooi avontuur dus, maar dat mag de pret in ieder geval niet drukken, want man, man, man wat een mooie tijd heb ik aan de andere kant van de wereld beleefd! Dankbaar om terug te kunnen kijken op een onbetaalbare tijd en ook om terug te zijn en deze bizarre periode gewoon in mijn eigen kikkerlandje uit te kunnen zitten.

De komende tijd zal ik een selectie van mijn foto’s delen van mijn reis langs de oostkust van Australië! Ik weet dat ik dat al eerder beloofd heb, maar ik ga het nu ook echt op mijn to-do lijstje zetten en daar hou ik me tegenwoordig ook echt aan haha.

Veel liefs vanuit Utrecht,
Tan

Reacties

Reacties

Henny Dekkers

Super dat het allemaal gelukt is. Wat is je moeder blij dat je weer in het land bent. Het knuffelen komt later wel. Veel geluk met het zoeken van een baan en woonruimte. Groetjes.

Desiree

Lieve Tan,
Gelukkig ben je weer gezond en wel terug in Nederland.
Ik kan me voorstellen dat aankomen op Schiphol ,en er niemand staat om je op te wachten , erg zwaar valt.
Maar gelukkig kun je binnenkort naar je moeder, die natuurlijk met smacht op je wacht:)
We hopen je binnenkort weer te zien en te knuffelen.

Veel liefs Desiree

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active